Készen állsz a VoIP-ra? – Internet és számhordozás

Mit kell áttekinteni telepítés előtt

Bár egy menedzselt IP alközpont bevezetése és működtetése lényegesen kevesebb informatikai erőforrást kíván, mint bármilyen telepített megoldásé, sok olyan tényező van, melyet már a bevezetés előtt érdemes ellenőrizni, hogy gördülékeny legyen az átállás.

Ezen a héten az IP telefon szolgáltatás kialakításához szükséges internet kapcsolatot és a számhordozás előtt ellenőrzendőket vesszük sorra. 

Internet szolgáltatás – Átszerződés  Opennetworks által biztosított DSL/bérelt vonali internet szolgáltatásra

NDSL szolgáltatáshoz a felhasználó oldalán szükséges egy leválasztó splitter és egy DSL modem  (Opennet modembérlettel is biztosítja a konstrukciót). Egygépes felhasználáskor az NDSL esetében szükséges egy belső hálózati kártya, vagy egy külső USB kapus adapter. A számítógépen PPPoE szoftvernek kell futnia, amely az újabb operációs rendszereknek már beépített eleme. Régebbi operációs rendszerekhez a partner (www.dravanet.hu) oldaláról letölthető.

Az internet szolgáltatáshoz a számítógéppel szembeni követelmények: Windows  95, Widows 98, Wndows NT 4.0, Windows 10 vagy Windows 2000, ME, XP, LINUX, Unix alapú operációs rendszer, Ethernet 10Base-T hálózati kártya, telepített böngésző  (Netscape, Internet Explorer, Opera, stb.), PPPoE kliensszoftver szükséges.

A hálózat csatlakoztatásához a HUB, Switch vagy router, valamint kiépített, tesztelt, stabil UTP hálózat és szabad UTP hálózati aljzat (RJ45)  szükséges abban az irodában, ahol a VoIP telefonkészülék elhelyezésre kerül.

Fontos, hogy ellenőrizni kell, jelenleg milyen más célra használják még esetleg a jelenlegi internet szolgáltatást? Kapucsengő, tűzjelző, távfelügyelet esetében mikrós vagy  SIM kártyás bekötést kell biztosíttatni a szolgáltatóval, POS esetében az elfogadó bank az internetes POS-ra való áttérést általában díjmentesen biztosítja.

Számhordozás előtt

Társszolgáltatóval egyeztetni kell az alábbi kérdésekkel kapcsolatban, illetve ellenőrizni a meglévő szerződést:

  • Hűségben van-e az ügyfél a másik szolgáltatónál?
  • Mennyi szám van az elhordozandó számmezőben? (Hordozásnál fontos, hogy az ISDN párokat le tudjuk rendben adni, páronként.)
  • Önálló szerződés-e a telefon-szolgáltatási szerződés? (Ha van benne internet, akkor hordozható-e a szám úgy, hogy az internet nem szűnik meg? Külön előfizetésben van az internet? Ha hordozzuk a számokat, megszűnik-e az internet előfizetés?)
  • Milyen internet van esetleg ebben a szerződésben? (ADSL? NDSL? valamilyen széles sávú? Mi a jelenlegi sávszélessége az internet szolgáltatásnak?)

Ezekre az információkra mindenképp szükségünk van, hogy biztosra tudjunk menni a hordozáskor.

Jani

0