Két telefon rendszer közti választást – legyen az akár telepített, akár felhő alapú – jelentősen megkönnyítheti, ha pontosan ismerjük endszerek szolgáltatásait és tudjuk, hogy előfizetésünk havidíja milyen szolgáltatásokat tartalmaz, illetve ezen felül milyen opciókat és egyedi megoldásokat vehetünk igénybe. Mivel az elmúlt egy évben felhő alapú alközponti megoldásunk (VIPeX) szolgáltatás-választéka jelentősen bővült, ezért összefoglaljuk a VIpeX alapszolgáltatásait, opcióit és a kapcsolódó egyedi fejlesztéseket.
Ahol úgy érezzük, ott egy kicsit el is magyarázzuk, hogy miről van szó. Mivel számos lehetőség van, így a lista hosszú, tehát erre két egymást követő blogposztot szánunk.
Kis magyarázat az elején
Alapszolgáltatások azok a szolgáltatások és funkciók, melyeket a VIPeX havidíja magában foglal, így azok minden VIPeX előfizetőnk rendelkezésére állnak.
Opciók azok a szolgáltatások és funkciók, melyeket igény esetén foglalunk a VIPeX szolgáltatásba, meghatározott díj fizetése mellett.
Egyedi megoldások azok a szolgáltatások és funkciók, melyeket az előfizető igényeire testre szabva, egyedi ajánlatban foglalt díj fizetése mellett nyújtunk a VIPeX szolgáltatás kiegészítéseként.
VIPeX alapcsomag, hívás, hívásirányítás funkciók
A VIPeX havidíja minden esetben alapdíjból és mellékdíjból áll, így az igénybe vett mellékek számával növekvő, jól kalkulálható összegről beszélünk.
Alapszolgáltatások:
- virtuális alközpont havidíjas rendszerben
- mellékek
- hálózaton belüli ingyenes kommunikáció – valamennyi, Opennetworks hálózatában működő telefonszámra vonatkozik
- ingyenes beszélgetés mellékek között – függetlenül a mellékek fizikai elhelyezkedésétől (irodán belül, másik telephelyen, külföldi telephelyen, mobil (softphone) melléken)
- hívás fogadás/hívsávétel
- hívás indítás (belföldi – vezetések/mobil, külföldi) – a havidíj mellett az egyes hívástípusokért a díjszabásban vagy az egyedi ajánlatban meghatározott forgalmi díj fizetendő
- 3 résztvevős konferenciabeszélgetés – ez alapszolgáltatásként rendelkezésre áll, de az igénybevétel lehetősége a használt készülék függvénye.
- hívásvárakoztatás, hívástartás, átkapcsolás
- PIN kódos és mellékenkénti kimenő híváskorlátozás – mellékenként meghatározható a kimenő (adott VIPeX-en kívülre indított) hívások tiltása, illetve az, hogy kimenő hívásokat csak PIN-kóddal lehessen indítani.
- hívószám kijelzés és annak tiltása – mellékenként beállítható, hogy a hívást indító telefonszámát alapesetben kijelezze-e a hívott fél telefonján. Ha az adott hívás esetében mégis szeretnénk ezt megváltoztatni, a hívást megelőzően egy kódot kell a kihívó kód helyett tárcsázni, hogy a tiltást az adott híváshoz feloldjuk vagy beállítsuk. A hívandó szám elé a következőket lehet tárcsázni: hívószám kijelzés tiltása: #31#, hívószám kijelzés engedélyezése: *31#.
- telefon mellékenként beállítható e-mail értesítés nem fogadott hívásokról – nem fogadott hívásainkról értesítést kaphatunk egy megadott e-mail címre, amihez akár a hangposta üzenet is csatolható
- Hívásirányítás:
- átirányítás mellékre, külső számra
- hívócsoportok és jogosultságok kialakítása
- csengetési csoportok és csengetésvándorlás
- visszahívás irányíthatósága (mellékre vagy központi számra)
Opciók híváshoz, hívásirányításhoz:
- Naptár modul – rugalmas, időfüggő hívásirányítás
Egyedi megoldások híváshoz, hívásirányításhoz:
- konferencia szoba – több résztvevős telekonferenciához
- riasztó rendszer modul – figyelmeztető hívások küldése meghatározott mellékcsoportra. Lehetőség van arra, hogy vészhelyzeti (pl. tűz ütött ki, el kell hagyni az épületet) vagy más figyelmeztető (pl. 20 perc múlva rendszerkarbantartás indul) hangüzenetet juttassunk el munkatársaink, vagy azok egy csoportja részére. Az üzenet lehet előre rögzített figyelmeztető üzenet, vagy felmondható a kiküldést megelőzően. A nyugalmi állapotban lévő készülékeket a figyelmeztetés kiküldése „felvett” állapota helyezi és bemondja az üzenetet, sőt lehetőség van arra is, hogy a figyelmeztető üzenet a folyamatban lévő hívásokat megszakítsa.
IVR – hangmenü
Sokat cikkeztünk már a blogon az IVR által nyújtott lehetőségekről, az optimális IVR beállításokról mert ez a jó telefonközponti működés egyik alappillére. Éppen ezért az IVR hangmenüvel kapcsolatban külön aloldalt is létrehoztunk:
Alapszolgáltatásként – egyszeri üzeme helyezési díj mellett – a VIPeX havidíjában az egyszintű IVR benne van, melyhez IVR mellék beválasztási lehetőség kapcsolódik. Opcióként vehető igénybe nagyobb, bonyolultabb szerezetek számára a többszintű IVR rendszer és igény esetén a stúdió minőségű IVR szöveg felmondást is megszervezzük.
Felhasználói felület
Webes felhasználói felületünk minden ügyfelünk rendelkezésére áll. Innen alapszolgáltatáskéntrendszerük állapota ellenőrizhető, illetve híváslistákat, számlázási információkat, rögzített hangelvételeket kérhetnek és tölthetünek le. Egyedi megoldás keretében áll rendelkezésre a híváslistában történő jelölés lehetősége (pl. nem fogadott, de visszahívott hívások jelölésére) és igény esetén sor kerülhet egyedi statisztikai igények megvalósítására is. Új egyedi megoldásként lehetőség van SMS üzenetek küldésére is felhasználói felületről.
Telefonkönyv
A vállalati telefonkönyv – munkatársaink hívószámai, fontosabb partnereink hívószámai – a készüléken megjelenítendő névvel együtt a VIPeX webes felületén alapszolgáltatásként szerkeszthető, sőt oda külső szerkesztett lista feltölthető, onnan letölthető és a legfrissebb verzió oda visszatölthető. Így mód van arra, hogy a telefonkönyvet az összes munkatársunk napra kész állapotban lássa és használja telefonkészülékén. Vállalati telefonkönyv integrációt (pl. LDAP) egyedi megoldás keretében vállalunk.
Következő heti blogposztunkban a VIPeX-hez igényelhető hívószámokra, a hangrögzítés/hangposta lehetőségekre, a kiegészítő-, és integrációs szolgáltatásokra, készülékekre, készülékbérletre, a kapcsolódó internet szolgáltatásra, valamint a konfiguráció, telepítés, üzemeltetés szolgáltatásaira térünk majd ki.
Mint látható, a VIpeX a legkorszerűbb telefonközpontok szolgáltatásait nyújtja szinte korlátlan lehetőségekkel. Ha kérdéseid lennének, vagy műszaki egyeztetést, ajánlatot kérnél, keress minket bátran.
Zsolt
JúL
2018