Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy komplex telekommunikációs megoldásnak, hogy támogassa céged üzleti, értékesítési, informatikai, adatvédelmi és humánerőforrás menedzsment szempontjait is? A 2020-as, Magyarországot is biztosan elérő trendek alapján – 3-3 szempontot összefoglalva – erről írjuk mai és következő heti blogposztunkat.
Keresd a felhőben!
Míg néhány évvel ezelőtt számos infochartot találtál telekommunikációs vagy szoftvercégek és erre specializálódott kutatók oldalain, ami a „cloud contra on-premise” kérdéskör előnyeit-hátrányait elemzi (egyébként nálunk is), ma már egyre biztosabban állíthatjuk: ez nem kérdés. Akár néhány fős induló vállalkozás, akár több száz munkatársat foglalkoztató termelő vállalkozás, akár multinacionális szolgáltató cég számára keresel ideális telekommunikációs vagy contact center megoldást: keresd a felhőben! Ha már üzemeltettél telepített rendszert, nem kell magyaráznunk mennyi energiával és költséggel jár ennek kiválasztása, implementációja, igazítása a gyorsan változó céges folyamatokhoz…..és néhány éven belül elavul, kidobhatod és kezdődik előröl az egész. Egy felhő alapú alközpont vagy contact center szolgáltatással ennek a pénznek és energiának a jelentős részét megtakaríthatod. A múlt év nemzetközi és hazai tendenciái egyértelműen bizonyítják, hogy a beszerzési döntések nyomán a telekommunikációs és ügyfélkontakt megoldások a felhőszolgáltatás – és ezen belül a SaaS megoldások – felé hajlanak. A döntéshozók pedig elsődleges döntési szempontként már nem is elsősorban csak a pénzt, hanem a rugalmasságot emelik ki.
Integráció…..még integráció…..és harmadszor is integráció
Többféle szempontból lényeges az integráció, melyből – elsőként – egy evidenciát emelnénk ki: kevesebb rendszer = kevesebb pénz, nagyobb hatékonyság! Eddig: vettél egy telekommunikációs rendszert, hogy kapcsolatot tarthass a külvilággal. Vettél egy contact center megoldást, hogy jól működjön az ügyfélszolgálatod és az értékesítésed. És vettél egy CRM rendszert, hogy hatékonyan kezeld az egyre bővülő és bonyolultabb adattömeget, ami ügyfeleidről rendelkezésre áll. Sokat költöttél ezekre és arra, hogy az egyikben keletkező adatokat eljuttasd a másikba. Mostantól: miért ne használhatnák munkatársaid elsődleges felületként a CRM/Ügyfélkezelő rendszer felületet a Contact Centerben? Miért ne indulhatna innen és érkezhetne ide (minden adatával együtt) a kommunikációs folyamat? Miért ne lehetne ugyanazzal a megoldással kiszolgálni a „sima” telekommunikációs (pbx) és a call center igényeket? Biztos látod, hogy mennyi pénzt és energiát takaríthatnál meg egy ilyen, integrált rendszerrel. Hát válassz olyan felhő alapú megoldást, amiben a vPBX és a CC megoldás együtt elérhető és az egyes felhasználókért fizetendő havidíj – akár felhasználónként – az igénybe vett modultól (vPBX és/vagy CC) függ. Külön előny, ha a megoldás könnyen, rugalmasan és valós idejű interfésszel összekapcsolható CRM rendszereddel, legyen szó az ügyféladatok hívás végi továbbításáról, vagy a konkrét hívásirányításról. A cégek által kezelt – és az eredmény szempontjából egyre fontosabb – adatok mennyisége, ezek beépítése az ügyfélfolyamatokba mindenképpen egy ilyen megoldást kíván, az ezzel nyerhető többletbevétel az elsődleges, de az ezzel megtakarítható költség sem utolsó.
Bárhonnan – bármikor – bármin – bárki
A mobilitással már számos posztunkban foglalkoztunk. Most – 2020-ra vonatkoztatva – elsősorban a HR területén szerezhető versenyelőnyt emelnénk ki. A munkaerő drága, érzékeny, öntudatos és egyre fiatalabb. Munkatársaid jelentős része már az Y-generációból érkezik és a „Z-sek” is fénysebességgel közelítenek. Ehhez alkalmazkodnod kell: rugalmasabb munkaidő beosztással, a távmunka vagy akár a digitális nomád lét támogatásával, projekt-csapatok kialakításával, vállalkozó-munkatársak vagy „külsősök” alkalmazásával, területi és országhatárokon átívelő munkafolyamatokkal. Olyan telekommunikációs és call center megoldást kell választanod, ami bárhonnan elérhető. Drágán bérelt iroda mellett vagy részben helyett otthonról, egy ideiglenes külsős projekt team irodájából, Budapestről, Monokról, Moszkvából és a tengerpartról. Egyetlen, rugalmasan alakítható rendszerre van szükséged a gyakran változó, hatékonyan és több helyről dolgozó munkatársak és teamek kiszolgálására. Fontos az is, hogy a rendszer ugyanazokkal a feltételekkel, ugyanazokkal az adatokkal, ugyanazon felhasználók számára elérhető legyen irodai telefonon, otthoni készüléken, Pc-n, mobil telefonon, laptopon és tableten.
Ez tehát az első három fő szempont 2020-ban, amit döntéshozóként feltétlenül figyelembe kell venned a megfelelő vállalati telekommunikációs rendszer kiválasztásában. Jövő héten még hárommal jövünk.
Zsolt
JAN
2020