Hogyan tarts biztonságos konferenciabeszélgetéseket?

Az elmúlt hetekben a kialakult helyzet miatt egyszerre rengeteg cég volt kénytelen vállalati kommunikációját áthelyezni az online térbe, így szinte természetes volt, hogy elszaporodnak a biztonsági problémák. Az utóbbi napokban sokat lehetett hallani ezekről az esetekről, így most érdemes összeszednünk, rendszerünk milyen megoldásokat nyújt a hasonló hibák ellen.

Az elmúlt napokban nagyon sok olyan hír látott napvilágot, ami a jelenlegi helyzet miatt elképesztő mennyiségű új felhasználót bevonzó online kommunikációs platformok biztonsági problémáiról szólt. Különösen sokszor került elő a legfelkapottabb alkalmazás, a részben ingyenes Zoom neve, amiről számos súlyos hiba derült ki.

Tény, a felhasználók nagymértékű növekedése miatt az ilyen hibák észlelése szinte elkerülhetetlen volt, és a végpontok közötti titkosítás (ami az ilyen kommunikációs platformok alapja) területén semmi, soha nem száz százalékban biztonságos. Mégis, ezek a problémák rávilágítanak arra, hogy a hirtelen jött változás milyen biztonsági kockázatokkal jár, és emiatt miért lehet érdemes inkább olyan előfizetéses távmunka-támogató platformokat igénybe venni, mint az általunk is kínált Bria Enterprise szolgáltatás.

Titkosítás, felvételek tárolása

Egyrészt rendszerünkben minden információ titkosított a végpontok között. Akár hang, üzenet, fájlok vagy videóhívások küldéséről van szó, a platform biztonságos módon titkosítja ezeket. A hívások rögzítésére a szervezőnek ugyan van lehetősége, ezeket azonban nem a szerverek tárolják, hanem teljesen biztonságos módon, egy a rendszerhez csatolt Dropbox fiókban kerülnek elhelyezésre a szervező hardverén.

Váratlan látogatók

Szintén könnyen kiküszöbölhető a „Conference bombing” sokat emlegetett problémája. Egyrészt platformunkon minden videókonferencia ellátható jelszóval, de még ha a belépéshez szükséges kód illetéktelen kezekbe kerülne is, a rendszer nem engedi az automatikus képernyőmegosztást, erre csak a hívás szervezőjének engedélyével van lehetőség. Így nem kell attól tartani, hogy illetéktelenek nem odaillő tartalmakkal zavarják meg a céges meetingeket.

Felhasználói adatok kezelése

Ami azonban talán a legfontosabb, hogy rendszerünkben a felhasználói adatok is kiemelt biztonságot élveznek. Ellentétben sok más hasonló platformmal, az adatok semmilyen harmadik féllel nem kerülnek megosztásra, sőt, semmilyen felhasználói információ nincs tárolva, ami nem feltétlenül szükséges a rendszer működéséhez. Azok az adatok, amik tárolva vannak is titkosítottak és ahol lehet, névtelenítve vannak.

Bár valamennyi biztonsági probléma sosem lesz kiküszöbölhető, nagyon fontos, hogy a távmunka-támogató platformot biztosító cég hogyan viszonyul a felhasználói adatokhoz. Épp ezért lehet érdemes kerülni az olyan részben ingyenes felületeket, melyek nagyobb eséllyel élhetnek az információk harmadik félnek való továbbításából. Így előfizetői díjat ugyan fizetned kell, cserébe sokkal nagyobb biztonságban tudhatod céged online kommunikációját.

Imo

0