Leggyakoribb kérdések és válaszok a számhordozással kapcsolatban
Milyen számok hordozhatóak?
Biztosítjuk valamennyi vezetékes (helyhez kötött) számtípus, köztük a díjmentes szolgáltatás (06-80), az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás hordozását. A vezetékes (helyhez kötött) telefonszám akkor hordozható, ha az igénybevétel helye, az ún. telepítési cím, ugyanabban a körzetben van, mint a számhordozás előtt. A nomadikus (06-21), a kedvezményes díjazású és díjmentes (06-40, 06-80), az emelt díjas díjkorlátos, az emelt díjas díjkorlátmentes előfizetői számok telepítési címtől függetlenül hordozhatóak.
Hordozhatok mobilszámot is?
Nem, mobiltelefonszámokra nem áll módunkban biztosítani ezt a szolgáltatást.
Mi történik, ha ISDN számmezőt szeretnék hordozni?
Egybefüggő ISDN számmező hordozása esetén lehetséges a számtartomány részleges hordozása is, ilyenkor a számmező feloldását,valamint a hordozott és nem hordozott számok beállítását az átadó szolgáltató elvégzi. Szükség van továbbá a vezérszám meghatározására. Erről az átadó szolgáltató számlájáról, jelenlegi előfizetői szerződéséből, vagy ha ott nem találja az információt, jelenlegi szolgáltatójánál tájékozódhat.
Hol kell bejelenteni a számhordozást?
Az előfizetőnek a számhordozási igényét – az új előfizetői szerződés megkötésére vonatkozó igény bejelentésével együtt – az átvevő szolgáltató (tehát az a szolgáltató, akivel új előfizetői szerződést köt) részére kell írásban bejelentenie. Faxoló vagy Telefonáló szolgáltatás esetén a bejelentőlap a www.faxolo.hu illetve a www.telefonalo.hu oldalon található. Ennek kitöltését, illetve Ügyfélszolgálatunkon történő bejelentést követően munkatársunk eljuttatja Önnek a szükséges dokumentumokat.
Fel kell mondanom jelenlegi szolgáltatómnál a szerződésem a számhordozáshoz?
Nem. Élő, vagyis aktív telefonszámot tudunk csak áthordozni. Az átadó szolgáltatónál a lemondást nem kell az ügyfélnek intéznie, mert azt is az átvevő szolgáltató intézi.
Milyen teendőim vannak az átadó szolgáltató felé számhordozáskor?
Az ügyfeleknek nincs teendőjük az átadó szolgáltató felé, mert mindent, beleértve az átadó szolgáltatónál a lemondást is, az átvevő szolgáltató, vagyis az Opennetworks Kft. intéz. A kedvezményes díjazású szolgáltatás, a díjmentes szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás és a tíz számot meghaladó üzleti előfizetés számainak hordozása esetében kell a számhordozás lehetséges időpontjáról az átadó szolgáltatóval előzetesen egyeztetnie.
Milyen feltételei vannak a számhordozásnak?
Ahhoz, hogy számhordozása sikeres legyen az átadó szolgáltatónál (jelenlegi szolgáltató) rendezett számlaegyenleg megléte szükséges. A jogszabályi előírásoknak megfelelően az azonosítást – átvevő szolgáltatóként – cégünk végzi el. Felhívjuk figyelmét, hogy a számhordozás csak az egyértelműen azonosítható ügyfelek esetén valósítható meg.
Mennyi időt vesz igénybe a számhordozás?
A szerződéskötéskor az Ön igényei szerint megállapodunk a számhordozás időpontjáról (számátadási időablak), amely legkorábban a szerződéskötést követő második munkanapon 20.00 – 24.00 óra között lehetséges. Lehetősége van későbbi időpontot választani a számhordozás napjára. A legkorábbi számátadási időablak választása esetén a számhordozási igény nem töröltethető, mivel az Előfizető a hatályos jogszabályok alapján számhordozási igényét az átvevő szolgáltatónál a számátadási időablakot megelőző 3. munkanapon 16.00 óráig töröltetheti. A legkorábbi dátum választása esetén a jogszabályban meghatározott határidők mellett legkorábban a számátadási időablak napján tudjuk a számhordozás esetleges elutasításáról értesíteni Önt.
Mikor történik meg a számhordozás?
Sikeres számhordozás esetén, az előre egyeztetett napon történik meg a számhordozás 20:00-24:00 óra között (számátadási időablak).
Honnan értesülök a számhordozás elutasításáról?
A számhordozás esetleges elutasításáról az Opennetworks Kft. tájékoztatja Önt, amint erről az átadó szolgáltatótól értesítést kap. Szükség esetén újra azonosítjuk Önt a számhordozási igény megvalósítása érdekében, vagy a lejárt tartozás rendezését követően folytatódhat a hordozás.
Meddig lehet lemondani a számhordozási igényt?
A számhordozási igény lemondását a számhordozás napját megelőző 3. munkanapon 16:00 óráig jelentheti be Ügyfélszolgálatunkon.
További részletekért keresse hatályos Általános Szerződési Feltételeinket.
Kérje ajánlatunkat!
Legújabb blogbejegyzések a témában
Jogod van tudni! – változások a hírközlési szabályokban
2021 közepe óta új szabályok vonatkoznak a hírközlési szolgáltatókra, amik számos módon védik a felhasználók érdekeit a szerződésmódosítástól egészen a megfelelő tájékoztatásig. Eheti blogposztunkban részletesen összeszedtük, milyen újítások vannak, amikre érdemes odafigyelni....
TovábbKészen állsz a VoIP-ra? – Internet és számhordozás
Mit kell áttekinteni telepítés előtt. Bár egy menedzselt IP alközpont bevezetése és működtetése lényegesen kevesebb informatikai erőforrást kíván, mint bármilyen telepített megoldásé, sok olyan tényező van, melyet már a bevezetés előtt érdemes ellenőrizni, hogy gördülékeny legyen az átállás. Ezen a héten az IP telefon szolgáltatás kialakításához szükséges internet kapcsolatot és a számhordozás előtt ellenőrzendőket vesszük sorra. ...
TovábbSzámhordozás a felhő alapú szolgáltatások esetében
Számhordozás – A legfontosabb tudnivalók. Tapasztalataim szerint az árajánlat kérések döntő többsége kezdődik azzal a mondattal, hogy „Szeretnénk jelenlegi számainkat megtartani..” Most arról szeretnék egy kicsit bővebb felvilágosítást adni, erre miként van lehetőség a felhő alapú telekommunikáció világában....
Tovább