Felhő alapú telekommunikáció 2019

Már hagyománynak tekinthetjük, hogy minden éve elején körülnézünk a világban és az előrejelzések alapján bemutatunk néhány IT/Telekommunikációs trendet. Idén nagyon ügyeltünk arra, hogy olyan tendenciákat emeljünk ki a „varázsgömbből”, amiknek Magyarországon is lehet reálisan és a KKV szektor számára érzékelhető hatása. Ezekkel foglalkozunk következő egy-két blogbejegyzésünkben.

Gigabit korszak = növekvő mobilitás, növekvő adatforgalom

Itt nem csupán a sokszor hangoztatott széles sávú mobil adatforgalmat szeretnénk a középpontba állítani. Természetesen a már általánosnak tekinthető 4G és a 2019-2020-as átfogó bevezetésre előre jelzett 5G is meghatározó szerepet játszik majd az IT és telekommunikációs trendekben. Ugyanakkor a Cisco Visual Networking Index (VNI) jelentése szerint általános és robbanásszerű adatforgalom növekedés várható minden felhasználói csoportban és minden hálózaton.

Középtávú előrejelzésük szerint 2022-ben az adatforgalom nagyobb lesz, mint az internet elindítása óta eltelt 32 év alatt összesen. Az adatforgalom folyamatosan növekszik: a globális IP alapú adatforgalom 2017 és 2022 között várhatóan háromszorosára bővül, 26 százalékos éves növekedési ütemet produkálva. 2022-re a globális népesség 60 százaléka lesz internethasználó. Közben maga az internet is jelentősen átalakul a testen viselhető eszközök, az okosotthonok és az önvezető autók révén. Az IoT szenzorok kiterjedt hálózata kevésbé látványos, de jelentős hatása van az iparban, a mezőgazdaságban, a logisztikában, vagy az intelligens városi parkolórendszerekben. 2022-re több mint 28 milliárd eszköz csatlakozik majd az internetre, és ennek több mint 50 százaléka gép–gép (M2M) kapcsolat lesz.

Az emberi és M2M-kapcsolatok a szélessávú, a wifi és a mobil adatforgalom gyorsulását eredményezik: az átlagos vezetékes szélessávú és wifi kapcsolat sebessége 2022-re kétszeresére nő, míg a mobilkapcsolatok sebessége több mint háromszorosa lesz a 2017-es értéknek.

A gigabit korszak kézzelfogható valósága már a hazai – akár KKV – vállalkozások esetében is reális igényt teremt az adatok, információk és együttműködési formák zárt, irodai környezetből történő kiléptetésére. Ez egyrészt 2019-ben erősíti majd a felhő alapú rendszerek, szolgáltatások iránti igényt, másrészt megteremti a lehetőséget arra, hogy a cégek olyan integrált együttműködési és munkavégzési formákban gondolkozzanak, melyeknek az az alapja, hogy az adatok nagy mennyiségben is gyorsan hordozhatóak, bárhonnan hozzáférhetők az eszközök széles tárházán keresztül.

Vállalati folyamatokba integrált, multicsatornás kommunikáció = VIPeX és softphone

Mindehhez olyan rendszerekre, telekommunikációs megoldásokra lesz szükség, melyeken a munkavégzés a kommunikáció és az együttműködés lehetősége független helytől és végberendezéstől. Egy akár KKV-szinten korszerűnek tekinthető vállalati telekommunikációs megoldásnak mára már alapszolgáltatásként biztosítania kell a céges folyamatok tökéletes és automatikus leképezését a kommunikációs algoritmusokba. Például a távmunkát, a mobil munkavégzést, a multitaskingot, az ügyeleti rendszer működését, a távoli irodák integrációját, az ügyfélszolgálati folyamatok zökkenőmentességét, a feladatelosztást de akár például a törvény által előírt hangrögzítést vagy a webes értékesítést is.

Az ezekhez kapcsolódó igényekre és folyamatokra sem a telepített rendszerek, sem a tisztán mobil alapú telekommunikáció nem nyújt kellőképpen komplex és költséghatékony megoldást. Tökéletesen és költséghatékonyan megvalósítható azonban minden igény egy olyan komplex felhő alapú alközponti megoldással, mint az Opennetworks VIPeX, melyet évek óta ezekre az igényekre fejlesztünk és ezek alapján fejlesztünk majd tovább az idei évben is. A mobil munkavégzés pedig reálisan, gyorsan és költséghatékonyan megoldható softphone megoldásunkkal.

Integráció az üzleti rendszerekkel = CRM API

Egy jól működő telekommunikációs rendszernek 2019-ben már egy magyar KKV-nél is képesnek kell lennie arra, hogy együtt tudjon működni az ügyféladatokat kezelő rendszerekkel, így a fontos adatok munkavégzés és kommunikáció közben mindenki számára gyorsan elérhetők legyenek akár irodai számítógépéről, akár mobil eszközéről, valamit a kommunikáció közben keletkező fontos adatok zökkenőmentesen és utómunka nélkül eljussanak az ügyféladatokat kezelő rendszerekbe.

2019-ben már a magyar KKV-valóságban is a különböző rendszerek együttműködési képessége egyike a legfontosabb tényezőknek, mellyel a munkatársak munkája hatékonyabbá tehető. Ha a cégnek van egy rendszere, amiben ügyfeleiről és a hozzájuk kapcsolódó tevékenységünkről tárol minden fontos információt – nevezzük ezt CRM rendszernek – akkor evidens, hogy jó, ha ez kapcsolatban áll azzal a rendszerével, melynek segítségével telefonhívásait lebonyolítja. Így a telekommunikációs rendszerben keletkező valamennyi fontos adat és információ utómunka – azaz költséges emberi beavatkozás – és adatvesztés nélkül juthat el az ügyfélkezelő rendszerbe, és ott folyamatosan rendelkezésre áll, ugyanakkor telekommunikáció során mindenhonnan elérhető.

Ebben segít az Opennetworks CRM-API megoldása. Ezt az elmúlt évben a reális és leggyakoribb adatcsere igényekre fejlesztettük és vezettük be standard szolgáltatásként, folyamatosan tervezzük az igények alapján bővítését, illetve egyedi igények alapján egyedi fejlesztés keretében akár testre is szabjuk.

Felelős vállalati döntések egy gyorsan változó világban

Ebben a cikkben még nem térünk ki olyan meghatározó, és idén, de néhány éven belül egészen biztosan Magyarországon is alapvetővé váló technológiai  tendenciákra, mint az AI és ML gyors terjedése, az IoT vagy a az élő-videók és a videó alapú kommunikáció általánossá válása és a VR. Ezekről majd a következő egy-két hétben.

Ennek tükrében a vállalkozásoknak – így a hazai KKV szektornak is – egy-két éven belül biztosan teljesen újra kell gondolniuk hálózataikat és rendszereiket.

Az 5G, a virtuális valóság, az IoT vagy az MI–ML technológiák egy olyan digitális gerincre épülnek, amely számos nyilvános és magánhálózatból áll. 2020-ra óránként egymillió eszköz csatlakozik majd az internetre. A ma használt hálózatok többségét ugyanakkor nem a jövő hálózati igényeire tervezték, az azokon működő rendszereket pedig gyorsan kell majd fejleszteni, igazodva mind az üzleti és technológiai igényekhez, mind a biztonsági és üzemeltetési kihívásokhoz.

A rengeteg eszköz, a sávszélesség iránti igények és a támadási felületek növekedése azt is jelenti, hogy a hálózatok manuális üzemeltetése hamarosan fenntarthatatlanná, a rendszerek helyi fejlesztése és üzemeltetése pedig költségessé és kockázatossá válik.

2-5 éves távlatban a magyar KKV szektorban is reális kihívás lehet, hogy a korábban különállóan kiépített, majd egymással összekapcsolt hálózatokat egyesíteni kell egy multi-domain architektúrában, amely automatizált, képes előre jelezni a működési problémákat, megállítani a kibertámadásokat, miközben folyamatosan tanul és fejlődik.

A rendszerek szempontjából ugyanakkor már most jól látszik, hogy ebben a gyorsan változó világban a hazai KKV szegmensben is az a cég hoz felelős döntést 2019-ben, amely mérlegeli, hogy az informatikai és telekommunikációs adaptációt nem egyedül, hanem gyakorlattal, kész megoldásokkal és megfelelő innovativitási potenciállal rendelkező (felhő alapú) szolgáltató partnerrel valósítja meg. Mi az Openentworks csapattal készen állunk erre a kihívásra.

András

Források:

https://www.thefastmode.com/services-and-innovations/13719-communication-trends-for-2019-heralding-the-gigabit-era

http://www.digium.com/blog/2018/12/04/communications-trends-for-2019/

https://www.pcsvoip.com/2018/12/11/voip-trends-that-will-take-over-2019/

https://www.founderstech.com/2018/12/4-voip-unified-communications-trends-look-2019/

http://www.itbusiness.hu/Fooldal/technology/technology/mi_varhato_2019-ben.html

0