Mit kell áttekinteni telepítés előtt
Bár egy menedzselt IP alközpont bevezetése és működtetése lényegesen kevesebb informatikai erőforrást kíván, mint bármilyen telepített megoldásé, sok olyan tényező van, melyet már a bevezetés előtt érdemes ellenőrizni, hogy gördülékeny legyen az átállás.
Ezen a héten az IP telefon szolgáltatás kialakításához szükséges internet kapcsolatot és a számhordozás előtt ellenőrzendőket vesszük sorra.
Internet szolgáltatás – Átszerződés Opennetworks által biztosított DSL/bérelt vonali internet szolgáltatásra
NDSL szolgáltatáshoz a felhasználó oldalán szükséges egy leválasztó splitter és egy DSL modem (Opennet modembérlettel is biztosítja a konstrukciót). Egygépes felhasználáskor az NDSL esetében szükséges egy belső hálózati kártya, vagy egy külső USB kapus adapter. A számítógépen PPPoE szoftvernek kell futnia, amely az újabb operációs rendszereknek már beépített eleme. Régebbi operációs rendszerekhez a partner (www.dravanet.hu) oldaláról letölthető.
Az internet szolgáltatáshoz a számítógéppel szembeni követelmények: Windows 95, Widows 98, Wndows NT 4.0, Windows 10 vagy Windows 2000, ME, XP, LINUX, Unix alapú operációs rendszer, Ethernet 10Base-T hálózati kártya, telepített böngésző (Netscape, Internet Explorer, Opera, stb.), PPPoE kliensszoftver szükséges.
A hálózat csatlakoztatásához a HUB, Switch vagy router, valamint kiépített, tesztelt, stabil UTP hálózat és szabad UTP hálózati aljzat (RJ45) szükséges abban az irodában, ahol a VoIP telefonkészülék elhelyezésre kerül.
Fontos, hogy ellenőrizni kell, jelenleg milyen más célra használják még esetleg a jelenlegi internet szolgáltatást? Kapucsengő, tűzjelző, távfelügyelet esetében mikrós vagy SIM kártyás bekötést kell biztosíttatni a szolgáltatóval, POS esetében az elfogadó bank az internetes POS-ra való áttérést általában díjmentesen biztosítja.
Számhordozás előtt
Társszolgáltatóval egyeztetni kell az alábbi kérdésekkel kapcsolatban, illetve ellenőrizni a meglévő szerződést:
- Hűségben van-e az ügyfél a másik szolgáltatónál?
- Mennyi szám van az elhordozandó számmezőben? (Hordozásnál fontos, hogy az ISDN párokat le tudjuk rendben adni, páronként.)
- Önálló szerződés-e a telefon-szolgáltatási szerződés? (Ha van benne internet, akkor hordozható-e a szám úgy, hogy az internet nem szűnik meg? Külön előfizetésben van az internet? Ha hordozzuk a számokat, megszűnik-e az internet előfizetés?)
- Milyen internet van esetleg ebben a szerződésben? (ADSL? NDSL? valamilyen széles sávú? Mi a jelenlegi sávszélessége az internet szolgáltatásnak?)
Ezekre az információkra mindenképp szükségünk van, hogy biztosra tudjunk menni a hordozáskor.
Jani
NOV
2017