Blogunk rendszeres olvasóinak nem kell már elmagyaráznunk mi a VoIP szolgáltatás és hogyan, milyen szolgáltatás skálát nyújt egy VoIP szolgáltató. A VoIP szolgáltatások rohamos hazai terjedésével összefüggésben nagyságrendekkel nőtt a lehetőségek száma is. Ezért úgy döntöttünk ideje egy kis összefoglalásnak: miért válasszunk VoIP szolgáltatást és hogyan válasszunk VoIP szolgáltatót?
10 érv az üzleti VoIP mellett
01 Költségcsökkentés
- beruházási költségek kiváltása
- üzemeltetési költségek csökkentése (hálózat, karbantartás, fejlesztés)
- alacsonyabb hívásdíjak
02 Kevesebb IT erőforrás igény
- jelentős belső IT erőforrás szabadul fel
- a rendszer-üzemeltetés a „felhőből” érkezik
03 Helytakarékos megoldás
- nem kell szerverszoba az alközpontnak
- több telephelyes vállalkozásoknak
- távmunkához ideális
04 Üzletfolytonosság
- magas biztonságú adatközpontokban üzemel
- nincs elveszett hívás
05 Skálázhatóság
- az aktuális célokhoz és mérethez szabható
- gyorsan kiépíthető
06 Számos üzleti funkció
- irodai funkciók (IVR, csengetési logika, follow me)
- csengetési csoportok, call center, hangrögzítés
- marketing és értékesítés támogató funkciók
07 Rendszertámogatás
- szolgáltatói szoftverfrissítések
- folyamatos működéstámogatás és helpdesk
08 Hatékonyság
- folyamatos elérhetőség – bárhonnan, bármikor
- helytől független üzleti kapcsolatok és együttműködési lehetőség (távoli mellékek hívása ingyenes, telefon-konferencia, fax-to-email, hangposta e-mail)
09 Mobilitás
- vonalas telefonszámon érhetnek el, bárhol is vagy
- üzleti számodról telefonálhatsz, bárhol is vagy
10 Arra figyelhetsz, amire kell: az üzletre
- problémamentes megoldás – az üzletre koncentrálhatsz
- az üzleti funkciók növelik a versenyképességet
VoIP szolgáltató választás
Jó néhány évvel ezelőtt – a VoIP elterjedésének kezdetén – a VoIP szolgáltatás melletti döntés elsődleges szempontja a „legolcsóbb telefonálás számtógépről vagy mobilról” volt. Így a VoIP-ot választók többsége elsősorban valamilyen alkalmazást – Viber, WhatsApp, Skype – választott.
Ezt az idő rég túlhaladta az üzleti szektorban: jelenleg már a KKV szektorban működő cégek többségének is összetett telekommunikációs igényei vannak – telephelyek kezelése, külföldi iroda, távmunka, mobil munkatársak, ügyfélszolgálat, IVR, hangrögzítés, rugalmas hívásirányítási lehetőségek, integráció az üzleti alkalmazásokkal – és ehhez keresnek komplex telekommunikációs megoldást, egyre inkább IP alapon.
Ahogy változnak a telekommunikációs igények, úgy változik a VoIP szolgáltató választásának szempontrendszere is. Ha valaki megbízható, költséghatékony, rugalmas megoldást keres, elsősorban az alábbi szempontokat érdemes mérlegelni.
VoIP telefonszolgáltatás vagy IP telefonközpont?
Ha kifejezetten az „olcsó telefonálás” a cél és erre keresünk megoldást, akkor megfelelő lehet egy VoIP telefonszolgáltatás választása. Összetettebb üzleti igényeinkre – ld. fent – viszont mindenképpen az IP alapú telefonközponti környezet érdemes kialakítanunk.
Telepített IP telefonközpont vagy felhő alapú megoldás?
A telekommunikációs megoldások esetén a hosztolt, IP alapú technológiával egy vállalat nagyon sok időt, energiát és pénzt tud spórolni. Mivel a hardvert és a szoftvert ez esetben nem a cég szerzi be, jelentős lesz a költségcsökkentés.
Kiválthatók a telefonközpont beruházási költségek, jelentősen csökkennek az üzemeltetési költségek, s mindezek mellett a hívásdíjak is kedvezőbbek minimum 30 – 50 %-kal. Jelentős belső IT erőforrás szabadul fel, a rendszer-üzemeltetés a felhőből érkezik. Az üzletfolytonosságot támogatja, hogy ezek a megoldások magas biztonságú adatközpontokban üzemelnek és a különböző beállítási lehetőségek miatt gyakorlatilag nincs elveszett hívás.
A gazdasági döntések során több szempontot is figyelembe kell venni. A felhő alapú telekommunikációs megoldásnál nincs szükség telefonközpont beruházásra. Ez a tétel több százezer forinttól több millió forintig terjedhet. Egy 10 mellékes hosztolt szolgáltatásnál egy kisebb központ költségét sem fizeti majd ki az ügyfél több év alatt sem. Emellett a saját központ üzemeltetése is pénzbe kerül, elsősorban azért, mert ahhoz külső informatikai szakember bevonása, vagy saját informatikai munkatárs szükséges.
Hazai VoIP szolgáltató, vagy nemzetközi megoldás?
Néhány esetben – elsősorban multinacionális környezetben – elvárás az, hogy az egész cégcsoport ugyanazt a megoldást, illetve VoIP szolgáltatót használja. Minden egyéb esetben a magyar nyelven beszélő szakembergárda és ügyfélszolgálat, a helyi rendelkezésre állás, az azonos jogi környezet és a rugalmasabb hozzáállás a hazai VoIP szolgáltató választása mellett érv.
Informatikai VoIP szolgáltató vagy telekommunikációs cég?
Egy bejegyzett telekommunikációs szolgáltató – igy Az Opennetworks is – szigorú jogszabályi kötelezettségek betartásán keresztül vállalja mindazokat a garanciákat – hangminőség, segélyhívások elérhetősége, adatbiztonság, számhordozás – amiket egy megbízható telefonszolgáltatást nyújtó partnertől elvár egy cég. Így az SLA, az ügyfélszolgálat, a hibaelhárítási folyamat, valamint az adatkezelés és az adatbiztonság területén adott esetben megbízhatóbb partner lehet, mint egy olyan IT szolgáltató, akit nem köt a Hírközlési Törvény (Eht.) szigora.
Az Openentworks számokban – miért érdemes minket választani az IP átálláshoz?
Több, mint 14 éve vagyunk jelen magyar telekommunikációs szolgáltatóként, több ezer elégedett vállalat, vállalkozás és intézmény az ügyfelünk. Cégünk az NMHH-nál bejegyzett teljes értékű telefonszolgáltató.
IP alapú (VoIP) telekommunikációs megoldásainkat a legkisebb vállalkozástól a multinacionális és intézményi ügyfélkörig ajánljuk.
- Elégedett és hűséges előfizető ügyfél: 6.359 db
- Számlázott perc kimenő telefonhívás évente: 10.886.831 perc
- VIPeX mellék vállalati előfizetőinknél: 6.392 db
- 19 munkatárs, 110+ év telekommunikációs tapasztalattal.
Zsolt
AUG
2018