Felhő alapú telefonközpont mobilon

Sok ügyfelünk, aki a felhő alapú telefonközpont (VIPeX) bevezetése mellett dönt gondolkodik azon, hogy céges mobil előfizetését integrálja-e valahogy az IP alközponttal. A céges mobilok és az alközpont integrációjának több módja van és érdemes végiggondolni, hogy melyiket válasszuk. Ehhez próbálunk segíteni heti bejegyzésünkben.

Miért érdemes, hogyan érdemes, ha a mobil olcsó?

Az első megfontolás nyilván anyagi okokra vezethető vissza. A cégek jelentős része – a mobil telekommunikációs piacon kialakult erőteljes verseny miatt – nagyon kedvező (pl. „flotta”) percdíjak mellett használja a vállalati mobil előfizetéseket. Jó néhányan ún. „korlátlan” csomagot kaptak, ami azt jelenti, hogy egy adott havidíj megfizetése mellett minden irányt – mobil és vezetékes – további forgalmi díj felszámítása nélkül hívhatnak a mobil előfizetésről.

Ezt figyelembe véve ezeknek a cégeknek jó okuk van arra, hogy minél több hívást a mobil előfizetésről indítsanak. Ezért a cégek egy része, aki kényelmi okokra hivatkozik a vezetékes előfizetés „kárára” valójában anyagi megfontolások alapján dönt.

És miért is ne döntene?…..Például azért, mert a mobil előfizetésekhez kapcsolódóan néhány vállalati szempontból fontos funkció nem vagy csak megalkuvásokkal megvalósítható. A mobil számokra érkező hívásokat nem lehet a céges központi IVR-ra irányítani és ott kezelni. Nem megoldható ezen hívásokhoz a hangrögzítés és a rögzített hívások központi kezelése (GDPR!!!). Költségesebben valósítható meg a mobil átirányítás, amire szükség lehet, pl. ha senki nem veszi fel egy hívócsoport hívásait, vagy vészhelyzet (pl. internet szolgáltatás leállása) esetén.

Ezeket a problémákat oldja meg a SIM tárhely (SIM slot) bérleti szolgáltatás, mely VIPeX szolgáltatásunkhoz is igénybe vehető. Ez esetben az ügyfél meghatározott számú mobil előfizetéséhez kapcsolódó SIM kártyáját tárhely bérleti konstrukcióban elhelyezheti az alközponti infrastruktúrában, ami így gond nélkül integrálható az IP alközponti infrastruktúrába. Az adott SIM-hez tartozó telefonszám így akár a cég központi szervíz telefonszáma is maradhat, a számra érkező hívásokhoz pedig igénybe vehető az IVR vagy a hangrögzítés. A számot használó kolléga/kollégák akár asztali IP telefonkészülékükről is indíthatnak hívásokat a SIM-en keresztül (annak a tarifacsomagjával). A mobil előfizetés pedig kaphat egy VIPeX melléket, így központon belüli – mellék – hívással ingyenesen hívható.

Túl szép, hogy igaz legyen? Valóban van egy bökkenő, amit érdemes megfontolni: a cég mobil szolgáltatója kiköthetett az előfizetői szerződésben olyan feltételeket, amik szankciókkal – tarifa emelés, díjcsomag felmondása – büntetik az ilyen használatot. Ezt mindenképpen érdemes ellenőrizni a döntés előtt és megfontolni a kockázatot. Lehet, hogy magas kockázat mellett érdemesebb letárgyalni egy jó mobil percdíjat az IP szolgáltatóval és a teljes forgalmat nála lebonyolítani. Ehhez azonban olyan megoldásra van szükség, ami lehetővé teszi a mobil munkavégzésű kollégák integrálását a rendszerbe.

Softphone – ha a kollégáink mobilok

Sok cégnél a kollégák egy jelentős része munkáját távol végzi az irodától, hívásait mobil készülékről indítja és ott fogadja. Az ilyen cégek számára lehet optimális megoldás a softphone. A softphone olyan számítógépes alkalmazás, amely külön telefonkészülék (hardphone) nélkül is képes telefonhívások bonyolítására. A VoIP elterjedésével a közbeszédben leginkább azt az alkalmazást értjük alatta, amely képes VoIP hívások lebonyolítására a számítógépünk segítségével. Tehát, klasszikus értelemben a softphone számítógépes alkalmazás. Ugyanakkor azt az applikációt is softphone-nak nevezzük, mely lehetővé teszi, hogy a VoIP hívásokat mobiltelefonunkról bonyolítsuk le.

Ha a megfelelő softphone megoldást kell ajánlani, ami jól integrálható vállalati – IP – telefonközpont rendszerünkhöz, akkor mi mindenképpen a Bria Enterprise-t javasoljuk, a következők miatt:

  • Jól működő és sokoldalú szoftver, ami létezik desktop (Windows és Mac) és mobil/tablet (Android és iOS) verzióban is.
  • Nagyon sokoldalú szoftver, mely a hívásfogadás és hívásindítás mellett számos funkcióval rendelkezik: pl. hívástartás, átkapcsolás, átirányítás, „ne zavarjanak” funkció, kihangosítás, némítás, hívószám letiltás, nem fogadott hívás jelzés stb.
  • Megbízhatóan együttműködik a telefon névjegy listájával.
  • Rendelkezik „push-service” funkcióval: azaz az alvó állapotban lévő mobiltelefon készüléket a híváskor automatikusan felébreszti a rendszer. Ennek hiánya okozta eddig a legtöbb problémát más szoftver megoldásoknál.
  • A vállalatok számára ideális, hogy központi számlázás és beállítások mellett igénybe vehető: a munkatársak ingyenesen tudják letölteni az App Store-ból vagy Google Play-ből az alkalmazást, de a beállításokat egy központi felületen a Szolgáltató – pl. az Opennetworks – végzi és a számlázás is központilag történik a vállalkozás felé.
  • Ügyfél oldali beállításokat egyáltalán nem igényel a rendszer, valamint az aktuális konfigurációs módosítások is automatikusan a központi szerverről frissülnek az alkalmazásokba.
  • Teljes mértékben integrálható virtuális IP alközponti megoldásba és ez megoldja az IVR integrációt, a hangrögzítést is.

A Bria Enterprise igénybe vehető eszköz alapú csomagban mobil/tablet és desktop verzióban egy eszközre, vagy felhasználó alapú csomagban (Bundle) ahol egy felhasználóhoz összesen négy tetszőleges eszköz rendelhető.

Zsolt

 

0